Islamic Widget

Carian dalam blog ini

Saturday, March 26, 2011

Pulling swiftlet by using handphone / Menarik walet menggunakan handphone


Percaya atau tidak? Adakah anda pernah cuba untuk menarik walet menggunakan handphone anda?. Bunyi macam gila tapi itulah hakikatnya hai sahabat walet. Itulah yang saya lakukan ketika saya cuba untuk menguji keberkesanan suara baru. Setelah selesai kerja saya mengedit suara baru menggunakan perisian wave pad dan saya salinkannya ke handphone saya. Kemudian saya menuju ke tempat strategik dan mula memainkannya melalui handphone saya. Setelah beberapa minit .... rasanya tidak lebih dari 5 minit banyak burung mulai berputar dan mengelilingi suara yang keluar dari hp . Ya, itu petanda baik untuk suara baru saya ..... yang telah saya namakannya selepas itu sebagai "Powerbooster". Bagi mereka yang berminat dan ingin mencubanya jangan ragu untuk e-mel saya di badrulpms@yahoo.com untuk harga yang terbaik.


Jadi, inilah cara mudah bagaimana anda boleh cuba untuk mengenalpasti apakah suara baru anda benar-benar baik atau tidak. Kita juga boleh menggunakan cara ini untuk melakukan pemeriksaan lokasi jika kita tidak punya alat untuk melakukannya kerana saya rasa semua orang mempunyai handphone. Jadi, cubalah untuk memaksimumkan penggunaan handphone kita dalam bidang perwaletan ini.......selamat mencuba & ma'assalamah.

Believe it or not? Have you ever try to pull swiftlet using your handphone?. Sounds crazy but it's true my friend. That's what i did when i try to check for the effectiveness of new sound. After finish my job make an editing for a new sound using a wave pad software and then copy it to my handphone. Then I go to the strategic place and play it through my handphone. After a few minutes....i think not more than 5 minutes so many birds starts circling and roving around the sound. Yes, that's a good sign to my new sound.....after that I named it "Powerbooster". For those who are interested and intend to try it don't hesitate to email me at badrulpms@yahoo.com for the best price.

So, this is a simple way that how you can try to see whether your new sound is really good or not. We also can use this way to make a location check if we dont have any gadget to use it because i think everybody must have a handphone. So, try to maximize the usage of our handphone in swiftlet farming.

0 comments:

Post a Comment